mandag, april 02, 2007

Pyjamas par(ty)

Så er hun kommet! Yay! Ja, hun er altså ikke først lige kommet i dag, men derimod i fredags, så godt som planmæssigt. Kun 35 minutter forsinket, hvilket er hvad Immaqa Airlines går for en planmæssig ankomst (se Sæl sæl sæl og mere sæl, hvis du lige har glemt hvad Immaqa betyder… hehe).

Men hun ankom fredag, efter jeg havde gået rundt hele dagen og stresset rundt om mig selv, for hvad nu hvis hun ikke ankom? Hvad nu hvis hun strandede i Kangerlussuaq pga. råddent vejr? Så ku vi jo lige spilde en 3 dage på den konto, eller mere. Men sådan skulle det heldigvis ikke være. For hun sidder lige nu lige ved siden af mig og gaber. Og retter min dårlige stavning.

Og hvad har vi så fået tiden til at går med? Mangt og meget. Man kan sågar sige at vi har haft lidt travlt. Sådan da. Indtil videre har vi været til Kaffemik hos Ulrik og Merethe da deres yngste søn fyldte 2 år. Og pædagoiske som vi er købte vi et overdimensioneret kinder æg, der frarådes til børn under 3 år… Camilla var dog ikke helt enig i at det var den bedste gave, men vis mig et barn der ikke synes kinder æg er verdens bedste. Men der var kager, 3 styk forskellige, frikadeller, pølsehorn, pitabrød, salat, og masser af rød saftevand. Og så selvfølgelig masser af folk, som der hør og bør til en god kaffemik. Sådan ca. i rationen 50% voksne - 50% børn. Hyggeligt.

Efter kaffemik tog vi en tur i klubben, hvor den hårde kerne havde slået sig ned, ås der var masser af kolde øl og mandehørm, hvilket ikke så ud til at genere Camilla alt for meget, til gutternes overraskelse. De forsøgte dog til tider at lægge en dæmper på deres snak ”nej nu skal vi os.. og der er jo kvinder til stede” men de kunne aldrig holde det mere end et par minutter før snakken gik ufortrødent om det mænd nu brager ud om, når kvinder ikke er til stede. Og klokken var altså ikke mere end 16.30. Der var vi så en times tid eller mere.

Resten af weekenden tilbragte vi inden døre (da vejret alligevel var lort) med at være enormt meget par agtige ved at gå rundt i næsten matchende pyjamasser (den ene er grå den anden er blå, men ellers same same), lave lækker vegetar mad (lasagne, wokhelvede med noget ris noget), se films, og ellers varmet hinanden under dynen (ligget i ske med hænderne OVER dynen forstås). Nå ja, så har Camilla forsøgt at slå mit øje ud på et tidspunkt. Hun mener selv det ikke var helt med vilje, men jeg har min tvivl. Hun ramte i hvert fald rimelig klokkeklart, så jeg var lidt nervøs for at få et blåt øje. Men så galt gik det heldigvis ikke.

I dag har Camilla så været med på arbejde. Det vil sige hun dukkede op klokken 12 (lidt over, eftersom hun kom sent ud af døren.. tsk.. kvinder) og så fik vi frokost og hun hang ud indtil jeg holdt fri lidt i fire. Aftenen er så gået med at lave nogle vanvittige kikærtefrikadeller eller hvad man nu kalder dem med tilhørende kartoffelbåde, grønne bønner og bernaise sovs. Vores frikadeller var ikke helt 100 % men jeg er da hverken død eller syg så det er vel endnu en vegetarisk sejr i casa del Toft. Camilla bander lidt ved siden af mig.. hun ser så sød ud når hun er sur.. eller prøver at være det. Til gengæld kysser hun godt.
Men nu gider vi ikke længere. Vi er lidt trætte og der er endnu en arbejdsdag i morgen. Så kan det jo være jeg kan få Camilla til at overtage bloggen på et senere tidspunkt. For vi har en del vi skal nå. Jeg vil se om jeg kan få hende overtalt til at tage med til sejladsundervisning i morgen. Derudover er der en vaskeægte seljtur på programmet, filmklub på ATI, vi skal besøge Anna Marie og måske stå på ski hvis vejret vil det og ATI har vores størrelser i sko. Og sårn noget.

Kram fra os.

Ingen kommentarer: