fredag, november 09, 2007

(mere) stress, brok og... Heidi?

Jeg ved ikke helt hvad det er for tiden, men et eller andet er i hvert flad helt ved siden af. Jeg er stresset, træt, hovedpinen er ved at være mere reglen end undtagelsen, synes ikke jeg har tid til noget, men skal lave mere og mere og i det hele taget er det hele en smule uoverskueligt og træls, for nu at bruge et godt fortærsket jysk udtryk.

Det hele for tiden går op i arbejd, arbejd, og hvad der sidste uge så ud som en passerende lille hændelse er nu ved at blive en langstrakt pinefuld oplevelse. Og det hjælper ikke at mit internet er mere offline end online de seneste dage. Og nej, det var ikke online da jeg skulle have møde klokken 8 om morgenen i mandags, så jeg måtte smide mig ud i en taxa, for at tage op på skolen, for at have mødet der. Der skulle jeg så lige vente 15 minutter på at min computer fik startet op ordentligt eftersom den også er helt af helvede til efter nogle forpulede windowsopdateringer har spoleret alt hvad der hedder hurtighed. Man skulle tro en opdatering var lige med at ting skulle gå bedre, men nej nej. Windows virker bare værre end før (kørte faktisk fint før, så løsningen bliver nok at geninstallere hele lortet en gang til. Yay… (ja det var sarkasme..). Og da jeg så fik mødet i gang omkring klokken 8.30 så fik jeg snakket næsten en time uden problemer over skype hvorefter der skete det der skete sidste gang jeg havde møde – pludselig kan man ikke høre noget den anden siger ud over ”jeg.. uk.. sn.. *hak hak hak* me.. de.. fi..”, men hun kunne godt høre mig. Fanme irriterende og det gør det lidt sværere at planlægge noget som helst. Sidste gang havde vi samme problem hvor vi holdt en times møde hvor jeg snakkede og hun skrev. DET ER BARE IKKE OPTIMALT! Forbandede internet! Der er kraftædderme ikke noget der virker! Er det virkelig det man får af et monopol? Ingenting virker og ingen ved hvorfor? Servicen er under lavmålet men til gengæld er priserne skyhøje? Hvem vil du klage til? Hvis du ikke er tilfreds kan du jo bare skifte til…? Det er jo til at blive sindssyg af.

Og når jeg så er i et sådant humør som jeg er nu, ergo en meget gnaven gammel mand, så er den eneste der kan få mig ned på jorden igen min fantastiske dejlige kone, men hende har jeg ikke tid til at snakke med, og hvis jeg havde virkede mit internet nok alligevel ikke. Og hun har det heller ikke bedre. Hun er ved at skrive sin afgangsopgave på hendes uddannelse og den er hun ved at falde helt fra hinanden på. Hun synes ikke hun har nået noget, skrevet noget, ingenting virker, og hun kan ikke snakke med mig så jeg kan få hende til at falde til ro igen. Så hvis der er nogen af jer der læser det her, der er i nærheden af hende, så stop lige op og giv hende et stort kram, og sig til hende at det går nok alt sammen. Jeg tror hun har brug for det.

Selv har jeg efterhånden også brug for et godt stort kram. Om ikke andet så for at holde mig vågen. Jeg er simpelthen så træt for tiden. Og jeg får en syv otte timers søvn hver nat, men alligevel er jeg super ikke-udhvilet når jeg vågner. I dag sov jeg for eksempel over mig for første gang i min tid her oppe. Jeg vågende klokken 7.50 og skulle have undervisning klokken 8 for procesteknikerne. Det var ikke andet at gøre end at smide tøj på kroppen og kaste mig ind i en taxa (kan i se et mønster?), og rent faktisk nåede jeg det til klokken 8.00, så teknisk set sov jeg ikke over mig. Men jeg var uden morgenbad og morgenmad. Havde da heldigvis opdaget deodoranten på vej ud af døren så det gik. Og sådan gik resten af dagen så… fire timers undervisning, forberedelse til morgendagens 6 timers undervisning, lærerrådsmøde i 3 stive timer (mødet ville bare aldrig slutte), hjem og spise og lige få en halv time for mig selv før det var ud af døren igen for så lige at tage lektie cafe igen fra 19 til 21. Lad os bare konstatere at det var en lang dag.

Weekenden bliver nok ikke meget bedre. Jeg har stadig foredrag til seminaret i Nuuk jeg endnu ikke er begyndt ordentlig på. Ja, Nuuk. Ak. Hold kæft hvor jeg ikke gider. Normalt vil man siger jubi og hurra for en uge i hovedstaden, men lige nu har jeg altså mere lyst til bare at krybe under dynen med en god bog, lave min egen mad, snakke lidt med konen, se en film på flimmerkassen og bare have det der kunne minde om en normal uge. Men nej nej. Jeg har undervisning mandag fire timer før jeg skal med flyveren til Nuuk. Så er der seminar tirsdag, onsdag, torsdag (med to foredrag jeg stadig skal have kigget på), og så hjem igen fredag til… ja du gættede det.. fire timers undervisning igen. Men Charles kommer den her weekend, så det skal nok blive hyggeligt, hvis jeg da bare kan finde tid til en øl eller to (kan være jeg trænger til mere en to).

Nå jeg vil stoppe med at brokke mig nu. For det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide mit arbejde. Nej, det er faktisk dejligt og fedt at man får lov til så mange ting, men behøver det lige at være på en gang? Og hvis så der bare var noget der virkede computermæssigt ville det også være ret fedt og hjælpe på humøret. Og det hjælper jo heller ikke at vejret er som det er. Overskyet, slud, sjap, lige omkring nul punktet så det er dødbringende glat og vådt over alt. Men thats leif.

Håber næste uge igen igen bliver bedre.

--

Jeg skrev dette indlæg torsdag aften (træt og i et rigtigt brokkehumør), men siden mit (ja du gættede det) internet ikke virkede, så er det først lagt op nu i dag fredag. Til gengæld er jeg lidt mere afslappet nu, efter lige at være vågnet og ikke helt har nået at blive stresset endnu.

En pudsig ting dog – i nat rømte jeg at Camilla og jeg havde fået en lille baby, en datter. Det er jo en dejlig ting og vi var glade og så videre, men gud hjælpeme om ikke Camilla ville kalde den stakkels pige for Heidi? Hvor dælen kom det fra? Jeg skal altså ikke have en datter der hedder Heidi, det lyder bare helt forkert (ja jeg undskylder til alle i Heidi’er derude, men navnet hitter ikke helt hos mig). Men Camilla var allerede begyndt at bruge navnet i flæng da den lille blev introduceret for mine forældre og så var skaden sket.. det er lidt ligesom min båd. Jeg har et hyr med at få folk til at indse at den altså hedder Madicken og ikke Ruth, men folk ved den hedder Ruth og så bliver det ikke anderledes. Men dælme om min datter skal hedde Heidi. Jeg gør det ikke! Men hun var nu en rigtig charmetrold den lille He.. arrgg...

Ingen kommentarer: