tirsdag, oktober 10, 2006

Host host!

Så faldt den første sne. Eller det er faktisk løgn. Der er ikke faldet sne, men der er til gengæld blevet minusgrader, så nu er der er ret så spejlglat visse steder. Det gælder om at holde balancen når man nu begiver sig uden for en dør. Men gud hvor er det dog smukt, sådan når solen endelig er kommet frem igen og luften er helt frostklar, bjergene har fået fornyet deres snekappe igen der langt borte og vandet er roligt med en enkelt jolle sejlende forbi. Ren episk landskabsmaleri.

Og så er det jo også lige for tiden at vi har gang i den helt store influenza epidemi. Indtil i dag var det gået mig hus forbi, men nu er fælden så småt ved at klappe. Jeg er ved at blive mat i koderne selvom jeg får søvn nok, har ondt i halsen, hoster lidt og har en generel hovedpine der er lidt svær at komme af med. Øv øv øv. Her i dag havde jeg heldigvis kun en undervisningstime fra 10 til 11.30, så jeg valgte at tage tidligt hjem og sidder nu i pyjamas bukser med dyne over mig og har husket at investere i ribena saft (til varm saft) og honning (til honning the). Så jeg er nogenlunde forberedt. Håber bare jeg får det bedre, for jeg har 3 undervisningstimer i morgen, samt min første grønlandsktime. Læreren er den tidligere forstander Ib, og han spurgte mig om jeg kunne huske noget fra da jeg boede her som barn… Og der må jeg tilstår, ikke det der ligner. Kan af en eller anden grund stadig huske den grønlandske børnesang jeg lærte i 1.klasse, men det er vist også det. Så jeg skal starte ret meget forfra, men jeg har jo også 3 år til det…

Tror det er ved at være tid til et par panodil. I må have det godt så længe.

Ingen kommentarer: