onsdag, oktober 25, 2006

Tirsdags seminar, snak og pizza

Tjaa.. tirsdag har været en del mindre actionpacked end mandag. ja altså ud over selve seminaret, der hele tirsdag her har bestået af det ene oplæg efter det andet om e-læring, forskellige organisationers brug eller manglende brug af e-læring, et foredrag om hvordan internettet hænger sammen i Grønland (ret spændende faktisk på trods af en øretæveindbydende oplægsholder). faktisk var der oplæg fra klokken 9.00 til 16.00 med små indlagte pauser så det er ikke uden grund jeg er lidt træt i skallen her til aften.

Men selv om ikke alle foredrag var lige relevante (specielt et omkring grønlandsk fly et eller andet med en noget påståelig kvindemenneske), var der alligevel bonuser og alt i alt var det en god dag. Jeg har fået snakket med en del mennesker. Først og fremmest de jeg skal lave forkskellige projekter med, samt et par ekstra flinke mennesker fra skoler og steder jeg endnu ikke kan udtale. Men en anden bonus var internet. Tak gud og skaber for det trådløse internet der fra organisators side er sat til rådighed når mens vi befinder os på Katuaq. For den uindviede er Katuaq Nuuks ”nye” kulturhus (den her i hvert fald kommet efter jeg boede der sidst) hvor taget er bølget og højt, inspireret af nordlyset. Fantastisk flot sted faktisk. Her er byens biograf, en god cafe og en hel del kultur arrangementer, og så lige denne her konference med alt hvad der dertil hører af frokostanretninger, kaffe og kage og alt det andet pamper happengut, der gør det hele lidt sjovere.

Da jeg ikke rigtig orkede den store restaurant tur bestemte Pia og undertegnede sig for at hente Pizza på den lokale pizza og sidde på værelset for først at se ”Langt fra Las Vegas” på tv2 zulu og derefter ”Myth Busters” på Discovery. SKØNT! Det er jo som at være hjemme igen med alle de (5) kanaler Hotel Hans Egede kan diske op med. Det var i hvert fald dejlig afslappende. Må også hellere være klar til i morgen, da det kræver en hel del mere nærvær i morgen da hele dagen består af workshops. Jeg skal til workshop om materialefremstilling tille-læring, samt netbaseret videokonference. Onsdag handler det så om programmerne Course Genie og Viscon Centra, der ligeledes er programmer man kan bruge i sin e-lærings implementering i undervisningen. Det skal nok blive sjovt alt sammen.

Orv, jeg glemte vist at fortælle at vi i går var inde i byens boghandel. Fin forretning og fanme om de ikke havde den bog jeg ledte forgæves efter i Kbh for to måneder siden, nemlig Kadavermarch af Dennis Jürgensen. Den er der åbenbart ikke så meget rift om heroppe. Men den fik jeg i hvert fald købt så nu har jeg noget dejlig lækker godnatlæsning om de døde der vandrer… og spiser lidt af de levende… og sårn. Hmmm.. Gad egentlig vide hvorfor jeg ikke synes jeg sov særligt godt i nat?

Ingen kommentarer: