mandag, januar 29, 2007

top 5 i dårlig samvittighed

Hmmm. Ja jeg undskylder for den manglende opdatering på siden her siden onsdag. Det er ikke fordi jeg ikke gerne vil skrive en hel masse hver eneste dag, men for at sige det pænt, så er der ikke sket det helt store siden sidst. Faktisk er der ikke sket en skid. Ud over det sædvanlige naturligvis. For hverdagen går sin vante gang heroppe. Jeg har undervisning og prøver derudover at nå alle de ting, jeg ellers har lovet folk at jeg skal nå. Hvilket nok er min største grund til dårlig samvittighed.

Jeg er sådan indrettet at jeg som regel aldrig får dårlig samvittighed over noget jeg allerede har gjort. Det er livet for kort til. Gør jeg noget forkert siger jeg undskyld og kommer videre. Fnidder fnadder og prøve at snige sig uden om og ikke vil se sine egne fejl i øjnene… det holder ikke. Undskyld og videre. Hvis så jeg ikke siger undskyld kan det være fordi jeg egentlig ikke syntes jeg har gjort noget forkert. Næh, jeg får altid utrolig dårlig samvittighed over de ting jeg ikke får gjort. Top 5 over ting der giver mig dårlig samvittighed lyder som følger:


  1. For et et halvt år siden skulle jeg lave noget photoshop for Claus’ kæreste Karungiy. Et større projekt jeg blev næsten færdig med, men gik så i stå. Jeg er stadig ikke blevet færdig. Den falske ven.
  2. Jeg skal skrive et rollespilsscenarie til Fastaval 07 og er som sædvanlig håbløs bagefter. Jeg burde skrive det og ikke blog lige nu.
  3. Rengøring. Der skal støvsuges en lille smule mere end der bliver gjort lige pt. Og så skal der altså ryddes op mine papirer der ligger og flyder overalt. Frustrerende at være et rodehoved, men der er ikke lige nogen der gør det for mig. Og så skal jeg vaske tøj lidt oftere. Jeg har sort bælte i store vasketøjsdynger.
  4. Alle mine små ting jeg gerne vil have gjort men ikke finder tid til. Gå i motionscenter, øve mig på musikinstrumenter, skrive breve til alle dem jeg kender (det er jo ikke fordi jeg har glemt jer), sætter mig nok ind i min support rolle på e-forum (min undervisning har fået større prioritering), ringe mere til venner men glemmer så tidsforskellen og opgiver da klokken er 22-23 stykker derhjemme etc.
  5. Betale regninger til tiden. Jeg ved det, der er noget der hedder betalingsservice, men det er bare aldrig blevet implementeret i min hjerne. Suk.

Ja, der er nok at hænge med næbbet over, hvis man endelig vil til det. Men så kan man jo også se på alt det jeg når heroppe.

  • Jeg underviser 65 elever i engelsk
  • Jeg står for filmklub (jeg viser Ice Age 1+2 på fredag)
  • Jeg er den nye go-to-guy når det gælder ny software eller hardware (skal holde foredrag om vores nye smartboard på torsdag)
  • Jeg tager pædagogikum
  • Jeg får spillet spil med nye venner (settlers sæsonen raser i øjeblikket)
  • Jeg er supporter på eforum (men kunne dog godt bruge lidt ekstra tid, men det kommer når jeg får mere overblik over min undervisning, hvilket jeg så småt er ved)
  • Jeg plejer mit fantastisk dejlig forhold med min kæreste ved at bruge meget tid på at snakke med hende over skype, da hun jo bor (endnu) i DK.
  • Jeg spiller World of Warcraft, dog en hel del mindre en for 6 måneder siden, men sådan er det jo at have et liv… (det var noget andet da jeg var arbejdsløs, kan jeg godt fortælle jer).
  • Jeg får skrevet blog indtil flere gange om ugen, hvor alle I (hvem så end i er) kan følge med i min helt almindelig (og lidt kold eksotiske) hverdag.

Når man begynder at veje det op på den måde, så ser det jo ikke så slemt ud endda. Jeg når noget. Jeg har et godt arbejde, en dejlig kæreste, nogle gode kolleger og venner, jeg lærer noget. Så må den dårlige samvittighed vente lidt med at stå i fuld flor til senere. Men en ting er jeg da lige kommet i tanke om mens jeg sidder her. Klokken er ikke mere en 17.15 her og det er ikke pokkers lang tid siden jeg kom hjem. Men hvad glemmer jeg på skolen? Mit vasketøj. Jo, famne jo. Så nu skal jeg have termostøvler på, stor vinterfrakke hue og handsker og op til skolen igen fordi jeg ville få udryddet en af de ting på min dårlig samvittigheds liste. Suk. Hvad kan man lære af det? ”Vask mindre portioner - Glem oftere”? ”Genbrugt tøj er godt tøj?” I dont know.. måske skal jeg bare komme ud af døren inden mit tøj blive lidt træls at have med at gøre.

Ingen kommentarer: