tirsdag, marts 13, 2007

Allahs Sidste Ønske!

Ok den bliver kort i dag. Vejret er gået helt bananas heroppe. Der er sne, sne, sne og så lige lidt mere sne. Det sneede vild og tovligt da jeg gik på arbejde og så sandelig om det ikke stadig sneede vildt og tovligt da jeg gik hjem fra arbejde igen. Jepper, non stop sne, hele dagen – og aftenen. Herligt. Jeg kan ikke lade være med at synes at det er ret fedt. Det er jo det her Grønland man forestiller sig, når man sidder i Danmark og regnvejr i december måned. Snehvide landskaber, sneen der fyger om ørerne på dig og vinden der rusker i din jakke, mens du forsøger at holde halstørklædet over næsen (nej det er ikke længere frivilligt med halstørklæde). Det er det det handler om. Og det er i hvert fald en million gange federe en regnvejr, som jeg aldrig har haft meget til overs for.

Derudover må jeg lige fortælle kort om den spændende mail jeg modtog i morges. Det skal siges at den flot nok havde sneget sig uden om mit spamfilter og var adresseret til mig fra en hvis Mr. Walid Mohammed. Han skrev en meget lang og rørende mail om at han var 72 år, muslim og fra Dubai. Han lå nu for døden, havde tre måneder tilbage, da han havde lungekræft og havde mistet talens brug og var for øvrigt blevet lam. Jo, den fik ikke for lidt, og han kunne da også kun skrive dette brev med hjælp af sin personlige sygeplejerske. For manden havde penge, masser af penge. Selv var han forældreløs, men hårdt arbejde havde båret frugt og nu ville Allah altså at han skulle overdrage sine penge til en vildt fremmed, som så skulle bygge et hjem for forældreløse i det land man nu er i. Så det han fortæller er at han vil give mig (tjek lige det her) 12 millioner dollars (!!!) til at bygge det her hjem.. tja.. i Grønland. Navnet skal så være Mohammed Orphanage Home. Det eneste jeg skal for at blive forvalter for alle disse penge er at sende mit navn, adresse, telefon og faxnummer, samt navnet på mit firma (?). Jeg må nok hellere skynde mig inden den gamle muslim dør.. NOT!

Hold nu kæft en forestilling mand. Stakkels mand, der ligger på sit dødslejre og hører Allahs sidste befaling om at bygge et hjem på grønland? Tror ikke lige det sker. Egentlig tror jeg kun jeg har fået spammailen fordi han (eller de der har lavet det her stunt) har troet at Toft.inc (der er i min mailadresse) rent faktisk står for Toft Incorporated, som så betyder penge man kan snydes for. Eller hvad ved jeg. Håber i hvert fald ikke, at der er nogen der falder for sådan et latterligt nummer. Og det er jo også at tage pis på Allah og misbruge hans navn (og det ved vi jo godt at det skal man passe på med i disse tider). Synes bare den var grotesk nok til at jeg lige ville nævne den, for hold da op hvor violinerne kører på højtryk – dødsleje, sidste ønske, forældreløs, mistet talens brug og lam.. come on.

Men det var vist det. Lovede at gøre det kort i dag.

Ingen kommentarer: