onsdag, juni 27, 2007

den mobile skarnsknægt

Det måtte jo ske. Jeg har igen fået en mobilos. Ja, den er god nok. René har endnu givet efter og glemt alt om mobilfrie principper og at det rent faktisk er ret dejligt at folk ikke kan få fat i dig 24 timer i døgnet 7 dage om ugen. Yrk. Bare tanken. Så hvorfor dog få en når jeg hellere vil være eneboer og eremit, leve for mig selv og helst kun kommunikere med omverdenen gennem røgsignaler fra min majspibe? Tjo, det er faktisk mest på grund af min båd. En vigtig regel når man er ude og sejle er at man har eller i det mindste har mulighed for radioforbindelse med omverdenen. Det anbefales sågar at man har mindst to måder at kommunikere med omverdenen med, i tilfælde af at den ene ikke virker. Så den VHF radio (som jeg endnu ikke har fået købt mig) er ikke nok, og så er den også kun ment til nødopkald. At du er løbet tør for benzin (dumt) er ikke en nødsituation. At din båd synker og/eller er i brand, du har mand over bord, du bliver overfaldet af en isbjørn eller noget tilsvarende – se det er en nødsituation. Vi taler altså om livsfare. Så til alt det andet gejl må man have et andet kommunikationsmiddel. Derfor mobiltelefon. Og så gør det jo ikke noget at jeg kan tale med min kone mens jeg er i Nuuk uden at give 10-12 kroner i minuttet som de kræver på Hotellets linie ud af huset…

At jeg ikke har købt den før nu hænger lidt sammen med at jeg er lidt en gnier. Der er ingen grund til at betale overpris hvis man kan undgå det. Og hvis der er en ting der er dyrt i grønland så er det en mobil telefon. I Danmark kan man få smidt en i nakken for en krone og et halvårsabonnement (det var det jeg gav for min sidste mobil), men heroppe koster de snildt mellem 1.500 og 3.500 eller mere. Og det gider jeg altså ikke give for noget jeg har tænkt mig at bruge så lidt som overhovedet muligt. Og så var det at jeg kom til Nuuk. I brugsen havde de nemlig tilbud på en lækker sag af en sort Motorola model W220 (reklamepenge tak, moto) der var sat ned fra 1.299 til 800 bobs. Se det er noget jeg kan forholde mig til. Så den købte jeg så. Så skulle jeg bare lige på posthuset (TelePost) og købe abonnement, få ladet telefonen op, aktiveret SIM kortet (det kan tage op til 2 dage heroppe) og så var jeg klar til kamp. Den blev klar og jeg fik ringet til min kone og efter samtalen sendte hun mig så en lille SMS for lige at checke nummeret. Jeg får åbnet indbakken og hvad ser jer? At beskeden er nummer 107! Sig mig lige en gang, har jeg ikke lige købt en sprit ny telefon måske? Hvordan fanden kan der så være så mange beskeder. Fanme for dårligt. Og så var de alle sammen på grønlandsk så jeg kunne ikke engang snage. Øv. Men så kom jeg også i tanke om at batteriet godt sad i da jeg åbnede kassen og der ikke sad sådan en fin plastik film på displayskærmen. Grunden til at jeg ved at der burde have været det er at Karsten købte samme mobil og den var nemlig med separat batteri og plastik. Så den eneste logiske konklusion var at brugsen havde solgt mig en brugt mobil. Ikke brugt længe men længe nok til den i hvert fald ikke var så sprit ny som den burde (de 106 ”fremmede” sms’er var sendt mellem marts og april i år). Det der var sket var højst sandsynligt at en havde købt den og efter en måneds tid fundet ud af at han hellere ville have en anden og gået tilbage og byttet tilbage. Men det skal de fanme gøre opmærksom på sådan noget.

Så mig op til brugsen og sige hør lige her, hvad er dog det for noget. De kunne godt se at det ikke var helt heldigt, men de kunne desværre ikke bytte til en ny, da Karsten havde købt den sidste. De kunne heller ikke få en ny hjem (ikke at jeg havde tænkt mig at blive i Nuuk og vendte på det), og de kunne heller ikke lige fremtrylle et nyt batteri, som egentlig var det jeg var mest irriteret over. De ville gerne tilbyde mig en anden model, men de nåede altså ikke den lille sorte stillige model til sokkerholderne, og jeg ville jo gerne beholde den. Modellen var der jo intet i vejen med. Men batterier har levetid og min var brugt. Så vil blev enige om et 200 kroners afslag til et nyt batterier. Har ingen idé om man kan få et batteri for 200 kroner men en 25% afslag i pris på noget der allerede er sat ned 40% er ikke helt at kimse af. Så fra 1.299 til 600 synes jeg er en helt pæn handel. Så jeg fik pengene, og er nu en glad indehaver af en næsten ny mobil.

Derudover har vi haft travlt her på Modul 2 af pædagogikum. Vi læser, diskuterer, får alt for lækker mad (det kan man mærkelig nok godt blive lidt træt af i længden), skriver, læser lidt mere, spiser og læser igen. Der er ikke meget fritid, med undtagelse af i dag, hvor vi har fået fri efter klokken 12. Og det trængte vi også til. Så Karsten og jeg var på en lille tur til Nuussuaq hvor jeg boede som barn. Vi travede rundt og jeg pegede hid og did om fortalte historier fra min barndom om hvem der nu havde boet der og der og alle de skarnsstreger jeg nu havde haft gang i. Ret sjovt egentlig. Tror ikke han kedede sig alt for meget. Vi tog også lige en slapper nede ved lystbåde havnen og sad på klipperne med en kold pilsner. Jeg siger dig, det er ikke det værste der kan ske. Mmmmm. Da vi kom hjem manglede vi lidt et aftensprojekt, da der hverken var noget i fjernsynet af nævneværdig karakter og biffen ikke viser noget værd at se før på fredag. Så jeg gik i brugsen (igen igen) og købte af ren nostalgiske årsager den nye Rocky Balboa (det er den sjette af dem, og den bedste siden 1 ca.). Nu kunne vi have sat os en på et af værelserne og set filmen på den lille bærbare skærm, men vi er jo altså ikke multimedienørder for ingenting. Så i stedet sneg vi os op til vores konference lokale hvor vi vidste at der var en projektor. Vi fik lånt nogle computerhøjtalere af personalet og så så vi ellers gode gamle Rocky på storskærm, mens der i det næste konferencelokale var fyldt af fine folk fra Nordisk Råd for Kultur og Uddannelse (mener det var det det hed). Vi følte lidt vi var et par skarnsknægte ude på ballade, men sjovt var det. Filmen var fin, måske mere nostalgisk en fantastisk spændende, men vi blev da underholdt.

Nu sidder jeg så og skriver lidt blog inden jeg skal forsøge at falde i søvn i den her ulidelige varme. Faktisk sover jeg ikke særlig godt her på hotellet. Puderne og seng er ikke helt optimale så jeg har lidt ondt i nakken og sover alt for let. Så slev om jeg får otte timer er jeg mere træt når jeg vågner en mine seks timer hjemme i Maniitsoq, men sådan er det jo at være hjemmefra. Men typisk mit helt så er jeg placeret på 1. sal aller yderst, lige ved siden af KNI bygningen der selvfølgelig er ved at få en ekstra etage på (eller noget i den stil) så denne morgen blev jeg vækket før tid af et kæmpe BRRRRRRRRRRUUUUUUMMMM. Jep, beton bor lige i ydervækken. Fedt. Receptionen tilbød at flytte mig, men jeg gider heller ikke være et alt for stort problembarn så jeg vil lige se om de også vækker mig på samme måde i morgen. Hvis de gør det er jeg den der er flyttet. For det var dæleme HØJT!.

Nå, ja. Lige et mærkeligt faktum. Den tobak, Sirius, jeg køber i Danmark og ryger i piben har jeg fundet heroppe. Det var en af de andre kursister (en eks piber) der gjorde mig opmærksom på at man kunne få den en gang i mellem. Så jeg gik ind i Pissifik og ganske rigtigt. Der stod en enlig dåse Sirius. Og nu kommer det mærkelige. Den kostede kun 45 kroner! I Danmark koster den typisk 98 kroner, og taget i betragtning af at en pakke smøger med 20 i koster 59 kroner heroppe og 31 kroner i Danmark giver det jo slet slet ingen mening. Men som min eks pibe ryger ven sagde ”lad vær med at sige det til dem!!”. Vi skulle jo nødig risikere at de finder ud af deres fejl og sætter den op for alle de andre stakkels piberygere i Grønland. Så derfor på opfordring siger jeg til alle jer der læser dette: Shhhhhhhhh……!

6 kommentarer:

Vlasta Parkanová sagde ...

Den, der læser dette vidnesbyrd i dag, skulle fejre med mig og min familie, fordi det hele startede som en vittighed for nogle mennesker, og andre sagde, at det var umuligt. Jeg hedder Jacob Schultz og kommer fra Tivoli, men jeg flytter til Belgien med min kone. Jeg er heldigvis gift med to børn og en smuk kone. Der skete noget forfærdeligt med min familie, jeg mistede mit job, og min kone forlod mit hus, fordi jeg ikke kunne tage godt af mig selv og familien. hende og mine børn på det bestemte tidspunkt. Det lykkedes mig i ni år, ingen kone at støtte mig til at passe godt på børnene. Jeg prøver at sende en testmeddelelse til min kone, men hun forhindrer mig i at tale med hende. Jeg prøver at tale med hendes ven og hendes familie, men jeg ved stadig, at nogen kunne hjælpe mig, og jeg har sendt anmodningen senere til så mange virksomheder, men stadig Ring ikke til mig, indtil en trofast dag kommer, som jeg aldrig vil glemme i mit liv . Da jeg mødte en gammel ven af ​​mig, som jeg forklarede alle mine vanskeligheder, og han fortalte mig om en god mand, der hjalp ham med at få et godt job hos Coca cola-selskabet, og han fortalte mig, at det var en caster-charme, men jeg er en person, der aldrig tror på fortryllelse, men jeg besluttede at prøve det, og jeg kontaktede ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerede mig og viste mig, hvad jeg skulle gøre i disse tre dage efter lanceringen af ​​trylleformularen. Jeg fulgte alle instruktionerne og gjorde, hvad han bad mig om at gøre godt. Drosagiede sørg for, at alt gik godt, og min kone ville se mig igen efter det vidunderlige arbejde Drosagiede. Min kone ringer til mig med et ukendt nummer og undskyldte, og hun fortalte mig, at hun virkelig savner mig og vores børn og min kone kommer hjem. Og efter to dage kaldes et firma, som jeg har sendt mit takkebrev, nu er jeg den eksemplariske virksomhedschef her i USA. Jeg anbefaler, at hvis du har problemer med at komme tilbage din eks eller helbrede dig for sygdomme som hiv og kræft, så send en besked til denne e-mail: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du får det bedste resultat. Tag ting for givet, og det vil blive taget væk fra dig. Jeg ønsker dig det bedste.

Anonymous sagde ...

Jeg er her også værdsætter DR WALEs gode arbejde. Da jeg troede, det var forbi i mit liv, var det, da denne store mand ved navn DR WALE kom mig til undsætning. Jeg havde alvorlige problemer med min mand, at han indgiver et skilsmissebrev, der fortæller mig, at han vil skilles fra mig. Det får mig til at miste noget fokus på min arbejdsplads, hvilket gjorde, at min chef gav mig et fyrebrev, og det bliver værre for mig. Ikke før i dag fortalte en god ven af mig, hvordan DR WALE hjalp hende med hendes problem. Så jeg tog modet til at kontakte DR WALE og fortalte ham alt. Det eneste, han gjorde for mig, var, at han kastede en trylleformular til mig, der gjorde, at min mand aldrig blev skilt fra mig igen, og min chef på arbejdet ringede tilbage for at begynde at arbejde igen. nu bor jeg og min mand begge lykkeligt sammen. Du kan kontakte DR WALE på WhatsApp/Viber +2347054019402 ELLER
drwalespellhome@gmail.com

Anonymous sagde ...

EFFEKTIV OG KRAFTIG KÆRLIGHEDSTAVELSER DR WALE
Jeg er blevet afvist af min mand efter fem(5) års ægteskab, bare fordi en anden kvinde havde en trylleformular på ham, og han lod mig og barnet lide. en dag, da jeg læste gennem nettet, så jeg et indlæg om, hvordan denne trylleformular på denne WHATSAPP +2347054019502 har hjulpet en kvinde med at få sin mand tilbage, og jeg gav ham et svar på hans WHATSAPP, og han fortalte mig, at en kvinde havde en besværgelse om min mand, og han fortalte mig, at han vil hjælpe mig, og efter nogle dage vil jeg have min mand tilbage. Jeg troede på ham, og i dag er jeg glad for at lade jer alle vide, at denne trylleformular har magten til at bringe elskere tilbage. fordi jeg nu er glad for min mand. Tak for DR WALE. Nå ham på WhatsApp/Viber-nummer: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com Tak DR WALE. Må dine guder altid belønne dig for dit gode.

Anonymous sagde ...

Jeg tog næsten mit liv på grund af min mand, der forlod mig og stoppede med at vælge mine opkald. Han sagde, at han ikke elsker mig længere, jeg prøvede at tigge ham, men han vil ikke svare mig, før vi havde en kamp og slog op i seks måneder, hvorefter jeg indser, at jeg ikke kan tage af sted uden ham. Jeg prøvede alt muligt for at få ham tilbage, men det lykkedes ikke. indtil jeg stødte på denne mand kaldet DR WALE online, kontaktede jeg ham og fortalte ham alt, hvad der er sket mellem mig og min mand, før vi gik fra hinanden. Han spurgte mig ikke alt for bange for, at alt bliver godt igen. han fortalte mig at betale for genstande, som han ville bruge til at forberede kærlighedsformularen til mig, og jeg betalte og fulgte alle råd og instruktioner, han gav mig. Efter at have hjulpet mig med at kaste en kærlighedsbesværgelse og se, kom min mand tilbage inden for en uge. bad mig om tilgivelse, jeg var så overrasket over, at besværgelser som DR WALE stadig eksisterer. Hvis nogen her har brug for hjælp, med al oprigtighed, kontakt DR WALE i dag via WhatsApp/Viber: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com
du er faktisk den bedste DR WALE tak fordi du gjorde mit hjem til et lykkeligt hjem igen. Jeg kan aldrig stoppe med at tale om dig sir. hans er virkelig en fantastisk mand, du kan kontakte ham for løsning af enhver form for problemer som
(én) lotteriformidling
(to) ex tilbage
(tre) bliver gravid
(fire) kur mod enhver form for sygdom, sygdom og infektion
Og mange andre kontakter denne store mand i dag og får din
Problemer løst 100%

Anonymous sagde ...

Der er en fantastisk PSYCHIC, der giver lotteri-vindende numre til folk. Jeg vandt $839.342.000 millioner dollars ved hjælp af hans vindertal. Hans navn er DR WALE. Jeg har spillet lotteri i årevis, og jeg har aldrig været heldig, men min ven på kontoret vandt 996.800.000 millioner dollars og sagde op fra arbejdet, så jeg beder ham om hjælp, og han sagde, at DR WALE forudsagde sin sejr efter at have kastet en besværgelse og gav ham vindernummer at spille, og han vandt, så jeg talte med DR WALE på WhatsApp: +2347054019402 for at få hjælp. Han svarede og sagde, at der skulle foretages en læsning og en trylleformular for at afsløre mit vindernummer, jeg oplyste hans krav til læsning og afgivelse af besværgelsen. Efter besværgelsen gav han mig nogle cifre og sagde, at det var mit vindernummer og fortalte mig, hvornår og hvor jeg skulle spille det. Jeg gjorde som instrueret og dage senere fik jeg et opkald om, at jeg vandt $839.342.000 millioner dollars, jeg troede det var en joke, indtil beløbet ramte min bankkonto. DR WALE kan også hjælpe dig med at vinde. Kontakt ham via WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous sagde ...

Jeg er her for at give vidnesbyrd om, hvordan jeg fik min mand tilbage. Min mand forlod mig uden grund for fire år siden. Han flyttede sammen med en anden kvinde, jeg fik lyst til at slå mig selv ihjel, mit liv blev meget bittert og sorgfuldt. Så en dag fortalte en af mine venner mig om en fantastisk trylleformular, der er meget god, og han sagde, at han gav ham nogle lykketal, som han spillede i et lotteri, og han vandt. Sidste gang jeg tjekkede vidste jeg, at det ikke gik godt for min ven før, så da han fortalte mig, at trylleformularen hjalp ham med at vinde, troede jeg på hans ord. Han fortalte mig, at DR WALE vil bringe min lykke tilbage uden at lede efter, hvor jeg ellers kan nå ud til DR WALE. Jeg brugte den besværgelse, han gav mig, og inden for en uge senere modtog jeg et opkald fra min elskede mand. Han undskyldte og kom tilbage til mig. Han gav mig endda nogle søde gaver som et middel til at kompensere mig. Jeg er meget glad nu. Tak DR WALE, Du kan nå ham via
WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 eller e-mail: drwalespellhome@gmail.com
Han kan løse ethvert problem som f.
(1) Hvis du vil have din eks tilbage.
(2) du har brug for en skilsmisse i dit forhold.
(3) Du ønsker at blive forfremmet på dit kontor.
(4) Du vil have, at kvinder og mænd løber efter dig.
(5) Hvis du ønsker et barn.
(6) Du ønsker at være rig.
(7) Du ønsker at binde din mand og kone til at være din for evigt.
(8) Hvis du har brug for en finansiel holdning.
(9) Han kan gøre dig gravid.
(10) Han kan helbrede dig fra enhver sygdom.