søndag, juni 24, 2007

snakkekællinger...

SÅ HOLD DOG KÆFT KÆLLINGER! Øv. Jeg er endelig kommet til Nuuk, og klokken nærmer sig de tolv midnat. Egentlig burde jeg ligge i min seng og sove for i morgen begynder mit 10 dages pædagogikum modul 2. Men der er lige det der med at få lov til at sove. For rummet er lidt lydt.

Jeg må hellere starte med at sige at jeg endnu engang er indkvarteret på Hotel Hans Egede (og ikke på Hotel Nuuk som sidste gang). Rummet er faktisk ret dejligt, da de af en eller anden grund har set det nødvendigt at udstyre mig med et dobbeltværelse. Så jeg har en dobbelt seng, eller i princippet er det bare to enkelt senge der er sat sammen, at boltre mig på. Så det er jo dejligt. Men der er bare den ene lille slange i paradis at der er en dør (ud over udgangen) der fører indtil rummet ved siden af. Den er selvfølgelig låst, men den gør er at der er ret så lydt. Og nej der et ikke et nygift par inden ved siden af der giver den hele armen. Heldigvis. Nej det er derimod to kvinder, ja damer vil jeg næsten hellere sige. Og de har lyst til at snakke. Så det gør de så. De knævrer løs. Det vil sige den ene knævrer rigtig meget, mens den anden desperat prøver at komme med indspark til debatten hist og her, men jeg har på fornemmelsen af at den første helst bare vil have lov til at høre sig selv og så sig selv. For hun har noget på hjertet. ”Jamen så sagde han..”, ”jamen det var simpelthen bare så teenageagtigt”, ”nej, men hvad er der måske i vejen med at være single?”, ”det kan da godt ske at jeg i en alder af et eller andet burde..”, ”Johanne og Erik blev gift i…”. Tjo hun giver den gas. Jeg synes det var ret sjovt at hun ikke engang kunne få sig til at sige sin egen alder højt, ikke en gang over for hendes veninde. Så er hun nok nået de fyrre.

Jeg overvejede om jeg sku gå ind og bede dem om at dæmpe sig lidt, men de holdt jo ikke fest eller noget. De snakker bare. Fik vendt verdenssituationen. Eller de fik i hvert faldt vendt den ene venindes verdenssituation. Og det kan man jo godt trænge til en gang imellem. Så jeg holder min kæft og dyrker min zen bare en lille smule mere. havde lidt lyst at prøve om det der der med et glas på væggen og øret til glasset rent faktisk virkede, men tænkte det at det nok ikke var så godt for min karma at smuglytte som en anden pervers stodder, og desuden hører jeg jo fint som jeg sidder her ved min computer...

Men ud over tøser som naboer så kan jeg nu se frem til 10 dage på hotelværelse og et kursus der vil give mig minus fritid overhovedet. Hvis det går bare lidt lige som sidste gang, så skal vi knokle røven ud af bukserne med at læse, lytte og diskutere. Ikke at jeg klager. Hellere det end at skulle kede mig i ti dage. Meget hellere. Indtil videre har jeg et kompendium og en bog jeg med sikkerhed ved vi skal igennem, men lur mig om de ikke nok skal finde en stak ekstra materiale vi sikkert lige får som en lille hyggelig godnat læsning oven i hatten. Nu får vi jo se. Håber da om ikke andet at jeg bliver lidt klogere. Men det bliver nu dejligt at se alle de andre kursister igen. Det er jo de samme hoveder som til det sidste kursus, men de ti dage på hotel kunne jeg godt have undværet. Det bliver lidt ensformigt i længden at spise ude hele tiden og ikke at sove i sin egen seng. For at give mig selv lidt underholdning lagde jeg lidt films og serier på min transportable harddisk, men hvad gør den så nu jeg slutter den til min bærbare? Den strejker. Røv pis. Er lidt sur over det faktisk, men virker den ikke snart, så må jeg lige have den med til Aalborg. Den er jo kun et år gammel og garantien sku dække fint endnu. Håber bare ikke at det noget alvorligt.

Nå men nu er der blevet stille inde ved siden af. Den snaksalige veninde fandt vist ud af at klokken var blevet over tolv. Jeg må også hellere se puder. Damn, jeg har glemt at bestille vækning. Det må jeg hellere få gjort i en fart. Så kan jeg jo lige få købt lidt internet så jeg kan få den hersens blog op i en fart.

Godnat. P.S. har lige været nede i receptionen og købt internet. Fuck det er dyrt. 30 minutter koster 55 kroner, en time koster 100 kroner og 3 timer kan du så få til den favorable pris af 250 kroner. Helt ørli, hvad fanden har de gang i? jeg ku godt huske at det var dyrt, men for fanden da... Jeg sku til at spørge receptionisten tog pis på mig, men han så ikke ud til at han så ikke ud som om han jokede så jeg bed det i mig. Nu håber jeg dæleme i sætter pris på den her blog, for den var dyr!

Ingen kommentarer: