onsdag, december 06, 2006

I dag er minses fødselsdag HURRA HURRA HURRA!

Ja så er klokken efterhånden ved at være langt over 24.00 dansk tid så det må jo officielt være min fødselsdag. 31 år gammel. Tsk. Og så sidder man heroppe og kan ikke rigtig lige sige hej til sine venner og gi dem et kraftigt hint om at den øl der, den køber jo ikke sig selv, mens man nonchalant tømmer sin fadbamse. Men jeg har da alle intentioner om lige at få mig en fyraftens bajer i morgen, men først er der lige møde… Vi har jo vores månedlige lærerrådsmøde den første torsdag i måneden, og den falder så lige denne gang på min fødselsdag. Suk, 2 til 3 timer snak, snak og så lige mere snak. Men der er ok. Det meste er jo ret relevant for os som lærere, der er bare nogle gange kæden hopper af og det bliver lidt ligesom studenterhusets generalforsamlinger som de var før Spiff blev ordstyrer (og det var galt). Mødet er dog først klokken 14.30 og faktisk har jeg undervisningsfri i morgen, så det bliver ikke meget jeg får lavet før klokken mødetid. Dog har jeg lovet (jeg har i hvert fald lovet mig selv) at jeg vil bage til i morgen. Så det er jeg ved. Lige nu.

Kunne ikke rigtig komme til tidligere, da jeg var på som lærer til lektiehjælp her fra klokken 19 til 21. Jeg er som regel lidt til overs til de her lektiehjælps halløjsaer, da eleverne som regel vil have hjælp til matematik, kemi og fysik. Kemi og fysik kan jeg overhovedet ikke finde ud af. Kunne ikke greje det i hverken folkeskolen eller gymnasiet, og det er ikke blevet bedre siden. Matematik havde jeg på højt niveau i gymnasiet, men jeg var for at sige det mildt ret dårlig (årskarakter på 6 og 6, men til eksamen fik jeg 7 og 7, sådan!), og nu er gymnasiet også ved at være 12 år siden, så…. Det ender som regel med at jeg er ham alle børnene altid vælger til sidst, da jeg ikke altid lige har styr på det der med formler og sådan. Lidt til overs er jeg, men jeg er ved at komme efter det. Kan i hvert fald huske mere og mere per gang, så det ender jo med at jeg måske kan trække mig op på et 8 tal?

Men det var den bage kage ting jeg kom fra. I morgen tidlig vil jeg bage boller, men jeg syntes stadig der manglede noget, så jeg bestemte mig for at en chokolade kage måske var på sin plads, men siden det var noget jeg blev enig med mig selv om her til aften og den sidste brugs (den lige i nærheden) lukker klokken 22 havde jeg ikke lige til at finde opskrift, købe 20 ingredienser og derefter gå i gang. Så det blev den supernemme løsning (nej, jeg har ikke købt en færdigbagt, så langt er jeg alligevel ikke sunket). AMO pakken hvor man bare skal tilsætte vand og olie/margarine eller andet fedtet stads, røre rundt og putte i en bradepande og ind i ovnen, blev det jeg orkede her klokken halv ti om aftenen. Og jeg fik pakken købt på hjemvejen, kom hjem og gik i gang. I kan tro det gik fint, fik rørt rundt, bradepanden frem, bagepapir i, og hæld. Da jeg havde hældt dejen i syntes jeg godt nok der var lidt lidt. Så var det lige jeg kiggede en ekstra gang på opskriften, hvor der så stod at ”bradepanden” skulle være 25x30 cm. Altså ikke meget mere en et A4 ark, hvorefter jeg kiggede på min A3+ bradepande (se det er jo en rigtig bradepande, ikke det der dværgeskidt). Nu var det at jeg fik lidt sved på panden. Skulle jeg A) lave grønlands fladeste chokolade kage, B) droppe min chokolade kage idé helt og spise al dejen selv eller C) storme ned i Brugseneeraq og købe en ekstra pakke her 5 minutter i lukketid? Jeg tog løsning C og med bare tæer i snestøvler og dynejakke løb/halv skøjtede jeg ned til butikken, købte min pulver kage og stormede hjem igen. 5 minutter senere var den nye dej færdig og blev tilføjet ovenpå den ”gamle”, der nu så ud af lidt mere og var klar til at komme i ovnen, hvor den er færdig lige om lidt… uhhh, det dufter. Nu må vi håbe den smager af utrolig meget hjemmebag, så jeg virkelig scorer bonus point i morgen, og når de så på deres grædende knæ ydmygt tigger om at få denne fantastiske opskrift, må jeg henkastet sige, nej det går ikke, det er en hemmelig familieopskrift. Og sådan nogle holder man for sig selv.

Apropos hemmelig og så lige lidt om min fødselsdag igen. Jeg har købt gaver til mig selv. Nogen må jo gøre det. For det første har jeg bestilt nogle dvd’er over play.com jeg ret meget rammer mig i morgen, men jeg har efterhånden lært ikke at sætte min lid til det grønlandske postvæsen. Men det er en dejlig blanding af mine yndlingsfilm, jeg lige fik lyst til at eje, og så se igen, plus et par løse dark horses, jeg er ret overbevist om jeg vil elske. Men men men, det er ikke det eneste jeg har købt. I dag fandt jeg nemlig den bedsteste gave jeg har givet mig selv i rigtig lang tid – Dinosaurus krus!!! Hvor fedt er det ikke? Kæmpe store dejlige tekrus med en dinosaurus på, fire forskellige, som jeg selvfølgelig måtte have alle sammen af. De kostede den gigantiske formue af 20 kroner stykket. Så jeg gravede dybt i pungen og mindede mig tilbage til gymnasium tiden hvor jeg havde en dinosaurus klub med Sinepigen, Anne Bøgh og Bugge. Vi havde tilmed dinosaurus navne. jeg hed Renerex, sine var Brontosine, bugge hed Buggesaurus og Anne nåede vi aldrig helt at finde et passende navn til. Jep, det var den gang min dinosaurus refleks var i høj kurs. Tror jeg har den endnu et eller andet sted. Damn det var tider.

Nå, men det må være nok for nu. Mit vækkeur har lige gjort mig opmærksom på at min kage måske er færdig, så det må så hedde farvel for nu. Men i skal endelig ikke holde jer tilbage med lige at sende en hilsen og en lykønskning :)

Maniitsoq over and out.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Gamle!

Til lykke med fødselsdagen!

Jeg har ihærdigt prøvet at følge dine oplevelser, når tid, hukommelse og praktiske foranstaltninger (såsom at være online) har artet sig.

Gave: En iskold Special (som jeg vil drikke for dig i dagligstuen i aften) og Flemming Jensens "Vejledning i sælfangst" Som jeg med let klukken genlæste i nat.

Kjærlige og danske, decemberlune hilsener,

Dan

Admin@bogehoj.dk

Anonym sagde ...

Hej Gamle!

Til lykke med fødselsdagen!

Jeg har ihærdigt prøvet at følge dine oplevelser, når tid, hukommelse og praktiske foranstaltninger (såsom at være online) har artet sig.

Gave: En iskold Special (som jeg vil drikke for dig i dagligstuen i aften) og Flemming Jensens "Vejledning i sælfangst" Som jeg med let klukken genlæste i nat.

Kjærlige og danske, decemberlune hilsener,

Dan
Admin@bogehoj.dk

P.S. Skiderikker, så skal man til at oprette en blog for at få lov at sige til lykke... Den hedder culusetclaves.blogspot.com, men jeg kommer nok ikke til at bruge den det store :-)

Anonym sagde ...

Yo Rene.

Og tillykke med føs´dagen. Det er sgu lidt ærgerligt vi ikke lige kan snuppe en øl eller to sammen, men det må vi jo gøre når du kommer hjem. Glæder mig til at se dig og fejre det nye år ind.
KH.
Thomas(V)

Sine sagde ...

Hej Rene din gamle stodder
Ja, huskede faktisk din fødselsdag, men glemte at skrive (dårlig veninde), så huskede jeg det igen på min egen fødselsdag, men glemte det igen (endnu dårligere veninde).

MEN NU HUSKEDE JEG DET! Så HURRA HURRA HURRA FOR DIG!!!!

(Og jeg vil lige påpege, at jeg skriver dette selvom jeg er angrebet af the evil puke disesase, som hærger Ålborg for tiden - så er jeg ikke en god veninde alligevel (eller skal jeg sende gaver og slik til Grønland???)

Knus fra bræk-Sine