mandag, december 04, 2006

syntax error, virus og håneret

Det er altså ikke særligt smart at når vi nu lige skal i gang med sidste uge af vores store e-lærings projekt med samtlige ATX klasser, at så bestemmer skolens server sig for at ligge sig syg med virus. Der er intet der virker. Overhovedet. Jo jeg kan logge ind på min egen computer på arbejdet, men det er også ligesom der det slutter. Der er ingen forbindelse til alt det jeg har liggende på serveren og der er ingen forbindelse til nettet, hvor alt vores materiale ligger. Lidt surt.

Det hele startede for at par uger siden da en af computerne begyndte at opføre sig underligt. Lukke ned og så ikke ville genstarte ordentligt. Den var kort sagt rigtig tvær. Karsten, vores kemilærer er også skolens it-supporter, så han tog konsekvensen og geninstallerede computeren (det er noget teknisk noget med at genskabe et mirror, jeg ikke er helt på den rene med, men det betyder i praksis at hvis mirror’et er nyt, så mister du ikke særligt meget data). For at undgå at glitchen skulle sprede sig begyndte han at geninstallere skolens andre computere, da de godt kan have brug for det en gang imellem. Problemet var bare at det ikke rigtig hjalp. Det gjorde det næsten værre. Vi fandt så ud ad at det mirror han havde brugt også havde sine fejl, siden der vist havde gemt sig en gammel virus på den. Så der blev skabt en ny mirror og på den igen. Og nu virkede det lidt bedre, men for en sikkerhedsskyld blev vores teknikere fra Masanti kaldt ind. De fandt så ud at der lå ca. 10 virusser på skolens servere og mæskede sig. De skulle naturligvis væk og det i en fart. Der blev over den sidste uge fjernet 9 af dem og så lørdag efter vores lan party ville Ulrik fra Masanti så lige fjerne den sidste. Det skulle han nok ikke lige have gjort…. Lortet gad ikke at virke igen. Så nu har han bakset med den server hele weekenden og i dag.

Efter mine 4 timers undervisning i dag tog jeg hjem, da jeg alligevel ikke kunne komme videre uden internet, så jeg ved faktisk ikke om det er oppe i morgen tirsdag. Lidt spændende. For vores undervisning står lidt og afhænger af om vore elever kan komme på det forbandede net. Eddermanme dårlig timing. Ikke at jeg klandre Ulrik for noget, næ du, alle de små fedtede nørder der sidder og programmerer ondartede virusser og sender dem af sted til alle og enhver… De skulle simpelthen have et nakkeskud samtlige af dem. Gud hvor har jeg mistet megen data på den konto, pga man ikke lige huskede at gemme hver tredje måned…. På den anden side kan det ikke undre nogen at skolens computere er inficeret med alverdens vira, da eleverne konstant downloade små dumme filmklip af folk der opfører sig åndssvagt, ”sjove” powerpoint slides eller musik, der kan drive selv den mest tålmodige hindu ko til vanvid. De er jo lige i målgruppen for spam og rundesending af irriterende mails. Ak. Håber i hvert fald det snart går i orden.

Derudover havde vi jo lan party i lørdags. Meget party var der jo ikke over det. Vi var rent faktisk mindre en første gang vi holdte det. Hvis der er noget jeg ikke kan klare er det folk der plager en i to uger om vi ikke snart skal spille igen, og så når vi gør det har de tømmermænd og ikke lige orker det. Det er fanme for ynkeligt. Vi havde ellers til 10 mennesker vi havde hørt fra, men vi endte med at være 6. Vi seks havde det så også ret sjovt skal så siges. Vi fik da spillet både Battlefield 2 og Halo, og gud hvor kan den helikopter altså bare tage livet af mig (i bogstaveligste forstand). Jeg har bare ikke motorik til at flyve den djævelske anordning. Jeg sætter mig som regel ind, letter, flyver lidt, vender på siden, styrter ned, dør. Det er bare ikke godt nok til rock. Men buggy bilen er jeg ret ferm til, desværre kan den lidt nemt skydes af de helikoptere de andre jo selvfølgelig er super seje til at flyve. Suk. Ikke mit spil. Men i Halo fik jeg revanche til deres store utilfredshed og min (naturligvis velfortjente) glæde, der selvfølgelig udmøntede sig en sejrsdans mens jeg sang ”in your face, in your face…” Tab og vind med samme sind? No way, den tåbe der sagde det, har vist kun prøvet at vinde. Næ du, håne-retten lever i bedste velgående.

Nå men det var nok nørderi for i dag.

/format C:

Ingen kommentarer: