torsdag, november 09, 2006

Bond og pakkeløsninger

Jeg ved godt jeg ingen penge har, og dem bruger jeg så. Flere gange. Det kan jo heller ikke passe at bare fordi jeg skal betale to gange husleje (heldigvis sidste gang) og fordi hjemmestyret fucker min løn op, at jeg skal leve et liv uden luksus. Nej vel? Hell no. For den læser der er ubekendt med min familie kan jeg så fortælle at det er nu min far siger ”hvabehar?”. Men det kan være han falder lidt til ro, når han hører hvad det er jeg har købt og så ryster lidt på hovedet over hvad det kostede.

Jo ser i, jeg var for det første lige et smut nede i pissifik forledern (den ene af de to brugskæder, remember?) og overpå har de lidt forskelligt cd, anlæg, dyner, køleskaber etc etc. Og lige der stod der en lille boks med 007 logoet, og så et lille tilbudsskilt på. Nu er jeg jo lidt en sucker for gode tilbud og specielt hvis det er film, og endnu mere hvis det er gode film, og James Bond bliver vist ikke mere klassisk. Samtlige James Bond film, fra ny naturligvis, for 750 kr. Jeg ved godt 750 kr er mange penge og specielt når man ingen har, men folkens… 750 kroner for 20 styks James Bond fra ny? Det giver en stykpris pr dvd på 37,5!!! Stik lige den. Men jeg blev jo lige nødt til at tjekke nettet for at se om den kunne fås billigere andre steder (ville bare lige tjekke at jeg ikke blev røvrendt), og over play.com som plejer at have priserne i orden kostede samtlige James Bond i en lille kuffert på tilbud 209 pund, hvilket nærmer sig de 2500. Så kom ikke her :)

Tjaa.. i kan jo godt regne ud hvordan den historie ender. Jeg er nu den meeeeegeeeet stolte ejer af samtlige James Bond film der er lavet, lige undtagen den nye naturligvis, der først kommer i biffen her til november (har vi en biograf date når jeg kommer hjem til jul, far?).

Jeg har retfærdiggjort det over for mig selv (det skal man jo når man ingen penge har) med at det bliver godt at have dem når der nu bliver mørkt her til vinter. Da mit tv ikke rigtig modtager noget signal, så er det jo rart man lige kan sætte en actionpacked film på af de helt store. Actionpacked er måske et stort ord at bruge om de første par stykker. Har indtil videre set Dr. No og From Russia With Love. Jeg må sige jeg var noget kun skuffet over Dr. No. Den var jo ret kedelig, for nu at sige det som det er. Bond, i skikkelse af Sean Connery, var naturligvis cool som bare pokker, men historien var lidt forvirrende og andre gange lidt for gennemskuelig og slåskampene noget kun halvhjertede og teatralske. Men den havde elementerne; den super onde skurk med det mærkelige handicap (hans hænder var lavet til jernkløer efter en uheldig strålingsulykke), de lækre babes (ursula Andress der kommer op på strandkanten iført bikini, ja tak), skurke der dør for at godt ord og en kæmpe underjordisk base, der bliver sprunget i luften til sidst. Men det er bare lidt bedre udført mange gange senere. Nu skal tiden den er lavet og alt det der jo tages i betragtning, og det er jo DEN første. Så alt senere er plagiat, men alligevel. Sad efter filmen med lidt en fornemmelse af at ”øv er de første 10 film sådan her alle sammen”, men det var de heldigvis. Allerede ved nummer to From Russia With Love, var James Bond blevet meget bedre. Her er det igen den onde organisation S.P.E.C.T.R.E.R. der forsøger sig med at føre russerne og briterne ud mod hinanden og gøre den kolde krig lidt varmere. Super film, med hotte babes, bedre kampscener, eksplosioner og en mere fortættet fortælling, hvor man virkelig sad og nød det gode håndværk og skuespilspræstationer, der faktisk holdt. Jeg glæder mig allerede til at se resten af serien. Og så måske lige snuppe en vodka martini, rystet ikke omrørt naturligvis.

Deruover har det jo også være den helt store pakkedag i dag. Jeg fik ikke mindre end 3 pakker med posten – HURRAAA.. 2 jeg selv havde betalt (igen med pengene etc.) og så en fra min allestedsnærværende sugardaddy og seriepusher Shurjeel (kaster lige et par håndtegn din vej). Ahhh… endelig fik jeg mine fantastiske bøger om zombier jeg skal bruge til mit kommende scenarie jeg skal skrive. Og så naturligvis femte del af den zombie tegneserie jeg følger med i (kan I begynde at se et mønster der begynder med Z?). Derudover fik jeg adskillige bøger jeg skal bruge i undervisningen, navnlig Fight Club, Trainspotting og en Stephen King bog hvor novellen til baggrund for ”En verden udenfor” (den hedder Rita Hayworth and The Shawshank Redemtion) er i. Derudover var der lige en bog mere med Chuck Palahniuk, ham der har skrevet Fight Club, og Trainspotting filmen, jeg glæder mig til at se med mine elever. Mest fordi de ikke kommer til at fatte en dyt af hvad de siger eftersom de hele er på meget tykt skotsk. Hehehe… små hjerner små fornøjelser.. eller noget.

Og så fik jeg jo en lille pakke med ikke mindre end 3 dvd fra min sugardaddy, nice! Adskillige film og nye afsnit af serier jeg ikke kan se heroppe… det bliver ikke meget bedre. Jeg for jo ikke tid til at tage på arbejde med alt det jeg skal se og læse. Gad vide hvor mange gange man kan melde sig syg uden de fatter mistanke? Shhhh…. det hørte I ikke. Host host.. ja, den er god nok.. kan mærke sygdommen langsomt få sit tag i mig … host host… jep, en hel dag på sofaen here i come :)

Ingen kommentarer: