torsdag, november 30, 2006

juleklip amok, børne paparazier og total yndlings job

Damn tiden den går altså hurtigt. Har lidt svært ved at fatte at sidst jeg opdatere min blog var i søndags og at det allerede er torsdag/fredag nu. Ja, ugerne går altså hurtigt her oppe. Også selvom der ikke er sket de store revolutioner, men små ting er der da sket hele ugen.

Tirsdag var jeg til juleklip på skolen. Det var arrangeret af et par af de ansatte og var sat til at starte klokken 19.00. Nu har jeg jo aldrig været den store juleklips ekspert, hvis man ser bort fra at jeg laver en ond musetrappe. Min storebror derimod var på et tidspunkt ret ferm til at lave de der stjerner man laver af 117 strimler man bøjer ind i hinanden. Det ku jeg aldrig få til at lykkedes (men jeg stadig lave et skib ud af et stykke papir, noget min farmor lærte mig da jeg var 5 år eller noget). Jeg var ikke helt klar over om jeg egentlig gad at tage derhen, men på den anden side fik jeg at vide at man sagtens bare kunne dukke op når det passede én (og nu burde man jo også støtte den slags arrangementer når der endelig er nogen der vil stå for den slags). Se det var jo toner der passede mig. Så efter lidt computerspil, aftensmaden og en lille snak med Camilla over Skype, daffede jeg omkring klokken 20.00 ned til skolen. Jeg havde vitterligt ikke regnet med at se andet en 2 lærere og måske 10 elever (hvis det var en god dag), så det syn der mødte mig kom sgu lidt bag på mig. Der var mennesker overalt og vores store lokale (der til dagligt er to klasselokaler delt af en skydevæg) var fyldt af ét stort langbord hvor der sad mennesker hele vejen ned. Der var unge som gamle, små børn, lærere, elever, gløg, varm kakao, æbleskiver med flormelis og syltetøj, karton i alle farver, glimmer, lim, sakse, skabeloner, hobbyknive, vejledninger, grønlandske julesange på anlægget og et leben uden lige. Folk havde taget familien med og det var svært ikke at få et smil på læben og bare komme lidt i det gode gamle julehumør. Det varede da heller ikke længe inden jeg havde konsumeret 4 (blev 5 og 6 senere) æbleskiver drukket to kopper kakao og klippet og samlet yderst nøjsommeligt et voldsomt fint julehjerte. Min indsats blegnede dog lidt når man så de overdådige opgaver de andre havde kastet sig over, så jeg gemte mit julehjerte lidt væk og bestemte mig for at tage nogle billeder i stedet, nu jeg var det og nu jeg havde husket mit kamera. Inden længe havde jeg taget det der skulle tages, og endte ved nogle børn ude i gangen der var ret så interesserede i hvordan sådan noget kamera halløjsa virker. Og de var også ret vilde da jeg bestemte mig for at ”nåja hvorfor ikke lade dem låne kameraet for en stund”. De… gik….. AMOK! Det var altså sjovt at se. De tog billeder af alt, men viste sig hurtigt at have en forkærlighed for at tage billeder af de andre børn der lavede grimasser. Men alle ungerne fik lov at prøve (en af gangen) og jeg holdt mig pænt i nærheden for lige at holde bare en lille smule øje med hvor mange fedtede fingre der kom på linsen. Men ellers havde de carte blanche hvilket der kom nogle ret sjove billeder ud af (de kommer op lidt senere, skal lige sortere da de tog ca 70). Og jeg kom hjem godt brugt men med et smil over hele fem øren.

Andre nyheder… Jeg blevet klasselærer for ATX A. I hvert fald midlertidigt. Deres lærer er desværre blevet sygemeldt indtil jul, så nu er jeg så deres fungerende klasselærer hvilket er lidt.. hyggeligt. De er lidt nogle høns når de først går lidt i selvsving med 12 piger og en dreng, men de er søde og dejlige alle sammen. Så det glæder jeg mig lidt til at snakke med dem om i morgen når jeg skal have dem igen (er først lige blevet det i dag).

Derudover står min lørdag i netspillets tegn. Vi skal nemlig have vores anden netcafe på skolen nogensinde. Vi havde en for et par uger siden (ups… det glemte jeg vist at skrive noget om, gjorde jeg ikke?), og vil nu gentage succesen. Sidst var der 6 elever, 2 lærere og så 3 ansatte fra den lokale computerforretning Masanti. Jo en lille drengerøv gemmer der sig i os alle. Vi håber selvfølgelig at der kommer endnu flere denne gang og at Karstens nye grafikkort når at komme med posten inden på lørdag, da det lidt er afgørende om han kan være med eller ej.

Nogen gange er det altså dejligt at være lærer, for for at det ikke skal være løgn så får jeg jo løn for at være med til disse arrangementer. Det gælder jo for os at skabe nogle arrangementer for eleverne, så de går og hygger sig og film klub og spil er ikke noget jeg har noget imod at bruge tid på uanset – så det er stort set for mig en win win situaiton. Det var nok lidt noget andet hvis jeg skulle være ansvarlig for en tøse-strikke klub, eller en frimærke klub hvis det nu var et hit heroppe. Men sådan er det ikke. Nix, smadre hinanden over nettet og spise popcorn til gode film… puha det er sørme hårdt nogle gange :)

Det var alt fra denne lille hurtige opdate. Skal nok skrive hvordan det går på lørdag selvom jeg har en anelse om at jeg får så mange bøllebank. Det er også bare fordi jeg ikke kan finde ud af at flyve den forbandede helikopter. Nå men nok om det senere.

Nat nat.

Ingen kommentarer: