søndag, november 26, 2006

Ugen der gik

Ja, det var så den uge. Det er en anden ting jeg har lagt mærke. Ugerne går forfærdeligt hurtigt heroppe. Ikke måneder eller dage eller timerne, men ugerne. Først er det mandag og før jeg for set mig om, så er det blevet fredag og man skal holde weekend. Hurra tænker man, men så blinker man lige med øjnene to gange og så sidder man søndag og tænker gud, skal jeg allerede på arbejde igen i morgen?

Under alle omstændigheder så er ugen forløbet godt, alt taget i betragtning. Jeg fik fortalt mine forældre at jeg rent faktisk havde en kæreste - ja lige en dag før jeg bestemt mig for at skrive om det. Det ville ikke være helt fair overfor dem et eller andet sted, hvis de skulle læse om det her. Derudover køre vores elæringsprojekt fint på trods af visse fodfejl, ting vi simpelthen ikke lige havde gennemskuet før vi satte projektet i gang. Vi forsøger dog at få det til at køre så gnidningsfrit som overhovedet muligt og indtil videre går det.

Fredag havde vi endnu en gang ATIs fantastiske filmklub, hvor vi denne gang så en ny film til en afveksling. Vi så den nye SUPERMAN RETURNS og den var der en del der gerne ville se, så vi var da mellem 15-20 stykker der så superman flyve rundt med underbukserne udenpå bukserne og redde verden igen igen. Ikke videre fantastisk synes jeg, men nu har Superman heller aldrig sagt mig noget. Han er bare for pæn og han gør jo altid det rigtige, er flink og pæn og står for truth, justice and the american way. Suk. Næh du, giv mig hellere en mørk ond batman, der banker skurkene sønder og sammen. Det holder. Men vi set filmen og det var fint nok. Bagefter tog Karsten, Per og undertegnede lige et lille smut i klubben, hvor vi fik et par øl og et par spil billiard. Mand, hvor er jeg elendig til det spil. Når det endelig går godt er det mere held end forstand og når det går skidt (som det som oftest gør) så går det rigtig galt med 4 væltede kegler, rødt og den røde i hul… Det er åbenbart bare ikke mit spil, men hyggeligt det var det.

Lørdag var en dejlig dag. Slappede af foran computeren det meste af dagen og om aftenen var vi (Karsten, Pia, Anna Marie og Christian) inviteret til middag og brætspil hos Signe. Hvilket brætspil var hun ikke klar over men de havde før spillet alt fra Trivial Pursuit til tegn og gæt. Så det var de mere ”almindelige” spil. Eftersom jeg jo har et par mere eksotiske spil af slagsens bestemte jeg mig for at tage nogle med, så vi kunne se om der var noget de andre havde lyst til. Faktisk havde jeg min sportstaske fyldt (Matador, Roborally, Fuldrigger, Scotland Yard og Zombies) og efter en super lækker middag og lidt rødvin begyndte vi med fuldrigger, da det var noget vi alle sammen kunne relatere til (handel og magt og sørøvere og sårn). Det skal dog lige noteres at det var meningen at jeg også skulle have en flaske rødvin med, men jeg lavede igen finten med at komme for sent til spiritus salget. Ja, jeg var jo ikke klar over at det lukkede klokken 13.00 på en lørdag, kun at det lukkede klokken 18.00 alle andre dage. Men for at kompensere købte jeg noget slik og chips og chokolade, bare så vi havde lidt vi kunne gufle på, og det blev da også hurtigt spist.

Jeg vil lige lave en anden indskudt bemærkning her om spiritus salg. For vinflaskerne står nemlig i alle butikker (undtagen den store af pisifikkerne) bar salgsdisken. det vil sige man ikke kan komme til at læse på flasken, hvilket altså ikke gør det nemmere at vælge en flaske når man nu endelig er kommet til, og der står fem andre bag én, der bare skal have en pose øl. Ja, øl sælges i poser af 12 styk, eller i en kasse a 24 og koster ca. 14-15 kroner stykket, med mindre det er speciel brug som julebryg, påskebryg eller noget eksotisk som guld og deslige. Så kan de godt nå op på 22 kr. og det altså i en butik. Så i kan vel nok forstå det ikke lige er der mine penge falder. Det er simpelthen norske priser. Men tilbage til vinen. En ting er at man skal stå og pege og sige ”den der over, kan jeg lige se den.. er den go?”, men den stakkels ekspedient er total spejlblank når det kommer til kundeservice og aner absolut intet om vine og i stedet for at række én sin vin er hun nærmest ved at slå vinflasken ind før man har læst på den. Det er sgu lidt noget rod. Jeg vil stå med vinflasken i hånden, læse på flasken, tage mig god tid, se ud som om jeg har forstand på det bare lidt, og ikke blive stresset i en kø ved en disk fordi ekspedienten intet fatter. Ja ja.. ved det godt .. brok brok brok. Jeg glæder mig i hvert fald til at kunne bruge lidt tid på et ordentlig vin køb.

Men tilbage til spilaftenen. Da fuldrigger er for 2 til 4 deltagere og vi var 6 mennesker, valgte vi at inddele os på 3 hold, Karsten og jeg, Pia og Signe, Anna Marie og Christian. Nogle mennesker er bare hamrende asociale når det kommer til spil og i den kategori finder vi Anna Marie og Christian. Selv om jeg allerede før spillet havde startet havde deklareret ”Helle for at vinde” så vandt de alligevel. Det er simpelthen for dårligt. Nu skal det så også sige at vi ikke var for heldige med vores slag. Allerede i anden omgang kæntrede et af vores skibe med last ved Sydamerikas sydligste pynt og vi tabte et ræs til Lima fordi vi slog 9 hvor vi skulle have slået 10 (med 3 terninger). Nej, så det ku måske være os selv der saboterede det lidt, men det var heller ikke nemt at spille mod folk hvor alt lykkedes for dem ”nå skal vi den vej hvor der er tre storme, et isbjerg, modvind og skær? nej se, jeg slog rigtig godt på alle sammen”. Suk. Det kræver naturligvis revanche senere hen. Vi kan jo ikke have sådan en skamplet siddende på os. Næste gang omdanner vi alle vores skibe til piratskibe og erklærer alle de andre krig. Så kan de lærer det.

Søndag har været stille og rolig og har gået lidt med world of warcraft, hvor serveren nu er gået ned, hvilket betyder jeg påludselig har aftenen fri.. føles helt rart. Og så kunne jeg jo lige opdatere bloggen. Hep.

Og nu er der kun 22 dage til den 18.

Ingen kommentarer: