tirsdag, oktober 16, 2007

Grønland blogger

Wow. Der er gået blog i den heroppe på grønland. Efterhånden som tiden går er flere og flere bekendte begyndt at blogge, ikke nødvendigvis foranlediget af undertegnede, mens andre blot er folk jeg har lært at kende som allerede har blog. Jeg har dem sat i links så i kan se dem, men jeg vil lige bruge et par linier på at præsentere dem:

Anna Maries blog
Anna Marie er som I nok ved lærer her på ATI skolen hvor jeg arbejder. Hun er sej. Mere er der vist ikke at sige til hende. Respekt.

Charles' blog
Charles er den gale, meget underholdende, amerikanske vegetar og diplomatiske lærer der for tiden forsøger at bringe det engelske sprog til bygderne i og omkring maniitsoq. Vær beredt – han skriver meget og ofte.

Dorthe Ivalo blog
Dorthe er en ganske underholdende grønlandsk dame fra Sisimiut, mest underholdende er måske nok hendes brokkeblog hvor der ikke bliver lagt fingre imellem. Stof til eftertanke. Kender hende ikke personligt men det kunne uden tvivl være et spændende bekendtskab.

Christines blog
Christine er eller rettere var lærer i Sisimiut, og hende og hendes fantastisk smittende energi stiftede jeg bekendtskab med I vores tværinstitutionelle engelsk projekt i måske husker fra sidste år. Nu er hun ansat af INI og løber halvmartoner og har slædehunde og alt muligt andet (ikke at det er noget man skal når man bliver ansat hos INI).

Arnarullunguaqs blog
Arnarulunnguaq er en tidligere elev og senere lærer (var lærer hos os hele sidste år), der nu er taget til Tromsø for at videreuddanne sig. Hun skriver ret så underholdende om hendes oplevelser i Norge, der jo taler helt uforståeligt.

Michaels blog
Michael er sygeplejerske på Maniitsoq hospital og jeg mødte ham under mit Skipper kursus. Han er kun for nylig (august) begyndt at blogge og han har en ganske underholdende udgave af den samme cirkus forestilling som jeg ”anmeldte” tidligere.

God læselyst!

3 kommentarer:

Michael sagde ...

Hej Rene
Tak for beskeden på min blog
Tele Greenland skriver at nettet er overbelastet i Maniitsoq og nordfor - tror du mon det er bloggeriet der har til skyld for det??
http://www.tele.gl/dk/Info/Driftstatus/16_10_2007.htm

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej Rene
Hi, hi til Michaels kommentar.
Jeg vil lige præsentere mig for dig. Jeg har i perioder været inde og snuse på din blog, men nu er det vel på tide at give mig til kende.
Jeg er Dorte Simonsen og er afdelingssygeplejerske på sygehuset her i Maniitsoq. Jeg er også blevet blogger, min add. er: www.dortes.blogspot.com
Ret sjovt at føle med i hvad andre her i Maniitsoq oplever, på trods af, at man ikke kender hinanden. Hvem hved, en dag falder vi måske i snak over køledisken i Brugsen.

Charles sagde ...

This is excellent.

OH, and beard and bald head work on you, not me!