mandag, oktober 01, 2007

VI HAR FÅET EN NY LEJLIGHED!

Yes sir! Som overskriften antyder så er vi (Camilla og undertegnede) nu indehavere af en ny lejlighed, der er vores antal værdige. Ikke dermed sagt at vi er overvægtige (det er ikke antal kilo), men derimod at vi sammen giver to personer og for at få en tre værelses heroppe så skal man være mindst to personer. Ene og alene kan man kun få en en- eller en to-værelses lejlighed ligesom jeg har nu.

Det hele startede i onsdags hvor jeg fik et brev fra boligselskabet INI, der tilbød mig en lejlighed i forbindelse med den ønskeflytning jeg skrev Camilla og mig selv op til for et par måneder siden. Nu er det bare sådan med ønskeflytninger at du ikke er den eneste der får tilbudt lejligheden. Der er altid flere på listen og selv om du siger ja, kan du ikke regne med du får den med mindre du står øverst på ventelisten. Da jeg skrev mig op til en ønskeflytning havde jeg kun to krav (jep, man kan stille krav) 1) det skulle være en tre værelses lejlighed og 2) Den skulle have en hav udsigt. Ja okay, lidt primadonna har man altså lov til at være en gang i mellem, men det var nu også for min kones skyld, da hun ææælsker en god hav udsigt (og alt for hende ikke sandt). Så jeg var jo lidt spændt da jeg fik brevet fra INI om de nu også have levet op til begge krav eller om de bare havde sendt mig den første den bedste ter værelseslejlighed fra helvede. Men min tvivl blev gjort til skamme. Også i den grad.

Torsdag var jeg oppe og kigge på lejligheden og jeg siger jer – den RÅKS! Der er alt det der skal være – to rum i mellem størrelse (en til kontor og et til soveværelse), køkken (ligner det jeg har bare lidt større), badeværelse (så okay ud), vindfang, pulterkammer og sidst men absolut ikke mindst – en KÆMPE stue med TRE store vinduer lige ud til havet med bjergkæder i baggrunden. Strandvejen go home! Hvis man skulle betale sig fra den udsigt var man hurtigt ruineret. Seriøst, i Danmark ville den altså ikke kunne slippes for de 5000 jeg skal betale i husleje om måneden. Jeg burde have anet at det forholdt sig sådan, siden adressen er Annertusoq 1065, det er nemlig helt oppe i toppen af samme vej jeg allerede bor på. Det bliver kaldt Hesteskoen eller rigmandskvarteret. Ikke fordi det nødvendigvis er rige folk, der bor her, men ventelisten er lang og området er nok lidt mere stille end hernede blandt ”pøbelen”. Det er også her byens bedste udsigt er. Så hvordan jeg kom i besiddelse af en lejlighed her er mig stadig et mysterium.

Men tilbage til ventelisten. For der var nemlig et andet par på ventelisten foran os. Verdamt! Jeg var ellers klar til at opsøge det føromtalte par og give dem et tilbud de ikke kunne sige nej til (Corleone style), men allerede torsdag efter mit besøg i lejligheden fik jeg at vide at det ikke blev nødvendigt. Der er nemlig kommet nye regler i grønland sidste år om hvem der må og ikke må have hunde. Og hos INI betyder det at man skal have en lejlighed/hus med egen indgang. Altså ikke noget med en indgang på en gang ved siden en anden lejlighed (som i min kommende lejlighed), og siden det andet par har hund og ikke lige har tænkt sig at aflive det stakkels kræ, måtte de sige nej. Så behøver jeg ikke putte sælhoveder i deres seng eller noget.

Lejligheden er allerede indflytningsklar fra den 15. oktober, så jeg har lidt travlt. For at undgå en måneds ekstra husleje skulle jeg nå ned på INIs kontor fredag og underskrive en opsigelseskontrakt for min nuværende lejlighed siden det jo var den 28. og den 1. var en mandag. Og det skulle gøres inden klokken 12 hvor kontoret lukkede. Og jeg havde undervisning til klokken 11.30 og vejledningsmøde klokken 12. Lad os bare sige at jeg havde travlt. Men jeg nåede det hele. Så halvvejs i denne nye dejlige måned er jeg i gang med at flytte. Bare ærgerligt at det lige præcis er samme tidspunkt at jeg skal i gang med mit tredje PG kursus, så tid til at flytte er ikke ligefrem det jeg har mest af. Men flyttes skal der.

Nå men derudover er Camilla jo kommet! Og det nyder jeg i fulde drag (og det håber jeg da også hun gør). Hun skal med op og se lejligheden i morgen, men har sagt god for den ud fra de billeder jeg sendte fra mit første besøg i min nye.. undskyld.. vores nye penthouse lejlighed blandt byens jetset. Hun glæder sig.

Weekenden gik med at sejle lange ture i det fantastiske vejr. Jo, min vegetarkone har sågar fanget en fisk. Det var en fin og stor torsk jeg dog som den flinke mand, sørgede for at tage krogen ud af, slår ihjel og sprætte op og rense og alt det andet ækle noget de der trækrammere ikke bryder sig om. Lørdag var vi ude ved en hytte med Anna Marie, Marianne og hendes søn og samle muslinger i stor stil. Og om det ikke også var min vegetar kone der kogte dem hele aftenen mens jeg sad og lagde sidste hånd på mit PG projekt for andet modul. Gud hvor jeg dog elsker den pige. Det er rart at hun begyndte at spise fisk. Eller var hun da vist også sultet lidt unødvendigt heroppe.

Nå, sørme om ikke klokken er mange. Ha det godt. Og drøm sødt og fine udsigter. Det vil jeg i hvert fald.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tillykke! Glæder mig til at se den når jeg engang får sparet lidt sammen, og kommer på besøg. Indtil videre må jeg "nøjes" med en tur til London sammen med Janni i nov. mdr:)

KH
TV