torsdag, november 06, 2008

Den lille bloguge #3: eventyret om den spanske skulkedag, den ufrivillige babysitter og den onde arabiske sørøver Omar

I dag er det så første torsdag i måneden, hvilket ikke betyder noget specielt for ret mange mennesker, men på vores skole betyder første torsdag i måneden lærerrådsmøde. Og siden jeg er lærerrådsformand (jo, den er god nok - de turde godt give mig det ansvar…) er det ligesom noget jeg står for. Det foregår om eftermiddagen og på gode dage tager det ikke så lang tid (halvanden time) og på de mindre gode dage kan det tage tre til fire timer. I dag var det en af de slemme. Tre en halvtimes møde om skole, elever, udvalg, projekter og alt den slags man bliver nødt til at sætte sig ned og snakke om en gang imellem for en skole kan fungere. Men nej, hvor kan det godt trække tænder ud en gang imellem. Så bagefter var jeg rimelig kvæstet og jeg havde stadig spansk undervisning at se frem til klokken 19.00. Yrk. Aftenskole er fint, men efter en lang dag på jobbet kan det godt være en smule hårdt, så jeg besluttede mig for at skulke i dag. Alternativet var at sidde dernede og kæmpe med at holde mig vågen. Jeg havde set frem til en aften hjemme på sofaen med Camilla, men fordi hun troede jeg skulle til spansk havde hun sagt ja til at være babysitter for Alma, mens Mads og Marie var nede og øve revy med efterskolens elever. De skal opføre en revy for byens borgere i morgen aften og de havde derfor brug for en øver mere her til aften og Camilla havde derfor lovet at hjælpe til og passe Alma inden hun skulle i seng.

Nu kunne jeg så vælge enten at sidde hjemme alene og kukkelure, eller tage med Camilla ned og lege babysitter. Jeg valgte det sidste. Det ville også være dejligt at lave noget sammen med min kone for en gang skyld. Og det var ikke et helt dårligt valg. Mads og Marie tog af sted da vi kom og nu var det så tid til lidt leg inden det så var senge tid for Alma. ”Leg” indebar så at udstyre mig med alle Almas halskæder og armbånd (de kom så på ørerne eftersom mine håndled var lige store nok). Jo jeg var meget yndig. Derefter lavede vi ”fælder” med selv samme smykker - noget med at lægge smykker på folks fødder mens de holdte sig for øjnene til meget stor moro for lille Alma der var ved at flække af grin mens hun snedigt lagde en halskæde om ens store plader. Derefter skulle der nattøj på, børstes tænder og i seng, hvor jeg så læste hele to historier for hende. Første ”Kender du Pippi Langstrømpe” (altid et hit) og så ”Min morfar er sørøver” (lige op i min boldgade inklusiv en ond arabisk sørøver ved navn Omar med en meget stor guldskat og flyvende tæpper). Derefter fik Camilla jobbet at ”nusse” Alma i søvn, hvilket så tog lidt mere end en time… Imens lå jeg nedenunder i stuen og slappede af med et glas cola og så lidt DVD. Puha det er sørme hårdt at være babysitter.

Ikke meget senere kom Mads og Marie hjem igen og vi fik lidt is (ikke så meget mig da det var cappuccino is… kaffe bvadr) og en kop the mens vi snakkede om løst og fast. Alt i alt en super hyggelig og afslappende aften. Lige hvad jeg havde brug for.

Ingen kommentarer: