tirsdag, november 04, 2008

Den lille bloguge #1: krykhusar for life!

Av av av jeg er blevet gammel. Min ualmindeligt ømme krop skriger på særbehandling af den specielt hensynsfulde art. Jeg har hudafskrabninger på begge mine knæ, min højre albue, jeg har en rift på min venstre arm der mest af alt ligner et bidemærke og sidst men ikke mindst et blåt mærke på min venstre ankel. Nå, ja så er min krop generelt øm og mine kronjuveler er lidt ømskindede efter en uheldigt placeret bold eller to. Jo, du har gættet det – ATI har haft idrætsdag i hallen. Og godt jeg havde kontaktlinser på.

Vi lagde stille ud med opvarmning, stafetter af forskellige slags; trillebør, løb med makker på ryggen, løbe hen til kegle og dreje rundt om kegle ti gange om tilbage igen, krabbe løb og hvad de nu ellers havde af forskellige løb de fem hold imellem. Vi var nemlig delt ind hold for i ATX A, B, C, Procesteknikerne og et sidste hold for personalet. Det gik okay for os, vi vandt lidt og tabte noget andet. Nå, ja så var der også tovtrækning, som vi desværre tabte. Der var simpelthen for mange elever *host host*. Men krabbe løb, det kan jeg.

Det var først efter alt det her indledende løb etc. at det blev rigtigt spændende. Nu kom vi nemlig i gang med kinesisk fodbold, grønlandsk fodbold og almindelig fodbold.
Kinesisk fodbold er en ret så mystisk afart af fodbold. Der er mål i begge ender. Der er ti personer på hvert hold. Men. Alle spillere har et sæt briller på bestående af to plastikkrus med hul i bunden, så man ikke kan se noget som helst ud over det der lige kan skimtes gennem det lille hul for enden af kruset. Åh, ja – der er også to bolde. Det er nok noget af det mest forvirrende og mest ineffektive fodbold jeg nogensinde har taget del i. Men hold da kæft det ser sjovt ud når man ikke er en del af det.

Grønlandsk fodbold derimod er i en helt anden boldgade. Det er lidt ligesom amerikansk fodbold, bare uden beskyttelse og så må du heller ikke bruge benene til at skyde bolden af helvede med, og du må heller ikke kaste den. Bolden skal afleveres videre fra hånd til hånd. Hmm.. sådan set det samme som en forenklet udgave af rugby. Man spiller med en oval bold (a la den amerikanske bold) og så er det ellers om at spæne derned mod målet for at lægge den i modstanderens mål inden de for fat i dig og du ender i bunden af en kæmpe bunke af mennesker der enten vil tage bolden fra dig, tage den fra dig for at hjælpe dig eller måske bare forsøger at få modstanderne væk så du kan komme videre. Av. Den sport er stort set grunden til at jeg er helt skruet fra hinanden i alle mine led, og skrabet alverdens steder. Men det var sjovt. Og der blev ikke lagt fingre i mellem.

Til sidst var der almindelig indendørs fodbold med hold fra de fem fraktioner igen. Lad os bare sige at vi har alt for mange fodbold gutter på den her årgang. Man vi fik klø, også i den grad. Men det er fint nok. Jeg fik lov til at stå på mål, eftersom jeg på ingen måde kunne følge med de andre. Min motion er ikke hvad den har været, hvis den da nogensinde har været noget som helst. En ting er sikkert. I morgen vil der indfinde sig en del krykhusarer på ATI. Men nok mest blandt personalet.

Ingen kommentarer: