mandag, august 14, 2006

Bilka frenzy!


Jeg har været på shopping massakre. Det kan thomas i hvert fald skrive under på eftersom jeg tvangsindlagte ham og hans nyindkøbte bil til at følge mig til Bilkas fødselsdags tilbuds søndag (hvilket vil sige SIDSTE dag), og set i bakspejlet var det nok ikke den bedste dag at gøre indkøb generelt. Lad mig forklare...

For det første har jeg ikke set så mange mennesker samlet på et sted siden roskilde festivallen, så det er ikke fordi jeg er en novice med store forsamlinger, men det der var vildt. Der var så mange mennesker i bilka at samtlige indkøbsvogne og indkøbskurve var væk, altså i brug. Så for at få en skulle vente på en stakkels familie kom ud for at tømme sin vogn og så få en der... allerede nu skulle vores edderkoppesans haven råbt os ind i hovedet at det her projekt var en dødfødt idé, men thomas og undertegnede iklædte os vores bedste buddistiske mentale sindstilstand og tog tingene en ting af gangen og da det første chok var overstået, begyndte vi faktisk at gå og more os lidt over den groteske situation vi havde tilladt os selv at komme i. men det var godt vi gjorde, for jeg havde faktisk brug for en hulens masse ting til min forestående grænlandsbosættelse og når nu mange af tingene var spritter billigt, så skulle man da være godt dum i kraniet hvis ikke man kunne sige ja til det..

Så vi fik efter et par timer fyldt min indkøbsvogn med ... dvdmaskine, printer, to lamper til stuen, støvsuger, en badevægt, headset, en kikkert til bjergvandring... puha... pause...vent på det ... genopladelige batterier med oplader, en dyne, to hovedpuder, to gange kinky rød betræk til mine sofastole, en fonostik til minijack ledning, "once apon a time in the west" dvd (til 50 kr!!!) og til sidst "dødbringende våben" box sættet... nåja, og en skruetrækker (jeg ved i alle sætter navnet toft ligemed handymand,og det med god grund... not).

Men som den kære læser nok har gættet så fylder et sådan indkøb ret meget. På trods af den anseelige volume, så lykkedes det os alligevel at få plads til det i en vogn, det næste problem var så at få lov til at betale for det. Især når der var flere hundrede mennesker foran os, der havde fået samme idé. vi tog tid fra vi startede køen og det ca 1 time og 28 minutter før vi havde (før jeg havde) betalt. Og det var kun fordi vi på et tidspunkt hoppede over i en anden kø, der var forsvundet under mystiske omstændigheder. Ellers kunne vi have stået endnu.

Vi kom dog helskindede hjem og jeg kan da kun sige tusind tak til den stakkels thomas der stillede op til 5 timers bilka galskab, men uden ham var jeg gået fuldstændig bananas. og så havde jeg nok også haft lidt besvær med at have det hele med i bussen...

Ingen kommentarer: