søndag, februar 22, 2009

bloguge #5: sunday sunday here again...

Ahh.. søndag. For nogen heroppe er søndag lige med lange ski ture og andre sundheds fits, men for mig og Camilla betyder søndag (næsten uanset vejret, som i dag var ganske udmærket) at vi laver absolut så lidt som overhovedet muligt. Den eneste aftale jeg havde i dag var med Markus der skulle komme op med chips cola og hotdog pølser og så skulle vi se den sidste halvdel af serien Band of Brothers. Band of Brothers, for jer der ikke er bekendt med den, er en serie i 10 dele af hver en times varighed om faldskærmssoldaterne fra Easy kompagniet, der under 2. verdenskrig var nok det man i dag ville kalde eliten. De kæmpede ved Normandiet, Holland, Frankrig og til sidst i Tyskland. Fantastisk serie.

Her skal det lige indskydes at når vi ser film så er det altså ikke bare på den lille flimmerkasse (selv om vores ikke er så bette endda), nej, den slags overlader vi til amatørerne. Næh, det er med projektor op på endevæggen og lyd over mit stereoanlæg. Der er dømt biograf over hele linien. Som mr. Bogart sagde det ”Husk. Film skal ses i biografen.” Så det gør vi så.

Som jeg sagde så skulle vi se anden del af serien, underforstået den sidste halvdel af serien og ikke andet afsnit. Den første halvdel (afsnit 1 til 6) slugte vi sidste søndag sammen med 4 poser chips, 10 halve liter cola, slik, en tyndsteg, 1 kilo kartofler i skiver og sovs. Jo vi gjorde et ihærdigt forsøg på at æde os selv ihjel. Jeg havde decideret maveonde da jeg gik i seng. Det var som om min mave havde fået tømmermænd. Og da jeg vågnede kunne jeg stadig smage tyndsteg, hvilket jeg stort set kunne resten af dagen. Øv. Så i dag havde vi lært lektien og havde skåret ned på overforbruget. Det blev kun til et par poser chips, 3 colaer hver og så et par velvalgte hotdogs. Mmmmmmm. Lækkert. Så fire afsnit og en dokumentarfilm senere var vi igen ganske tilfreds med hvordan vores søndag var blevet brugt. Det kan godt ske vi ikke har fået super meget motion eller set særligt meget af de smukke omgivelser, men jeg vælger at se på det som mental afslapning. Godt for sjælen. Hårdt for maven.

Ingen kommentarer: