tirsdag, februar 24, 2009

bloguge #7: min egen kollektive off day

Av min krop og øv min ryg. Jeg er mørbanket så det må være tirsdag. Badminton var hårdt i dag, eller også er det bare mig der er modtagelig overfor ømhed (den trælse slags) i dag. Min ryg, mine skuldre, nakke, mine lår, lægmuskler har bare haft det bedre. Selv mit højre øje er ømt. Det skal så lige siges at der er en god grund til det – jeg fik en fjerbold lige i øjet i dag! Den slags er klart ikke anbefalelsesværdigt. Det gør nemlig nas. Men jeg har ikke fået et blåt øje eller noget. Måske fordi den landede lige på øjet, som jeg vist nok tror at jeg havde nået at lukke inden det skete. Min kontaktlinse var i hvert fald ikke faldet ud, da jeg efter lidt av-for-pokker-tid endelig fik åbnet øjet igen. Så min krop er ikke på min side i dag.

Det er resten af mig heller ikke. Jeg tror jeg har en lidt kollektiv off day i dag. Jeg er træt, uoplagt og ondt i hovedet (måske på grund af min nakke der er helt i skvadder). Og jeg burde have været social super lærer i dag og dukket op til vores fastelavnsarrangement klokken 15.00, men jeg orkede bare ikke. Og så havde jeg heller ikke fået forberedt en udklædning, hvilket ikke ligner mig. Men jeg havde simpelthen glemt det. Og når jeg ikke kan komme som noget forberedt hvor folk siger ”nøj, det var flot/fint/sjovt/godt tænkt” så vil jeg helst lade være. Kald mig bare pernittengryn men sådan har vi alle vores små forfængeligheder. Så min manglende tilstedeværelse skal jeg nok høre for i morgen, men så må jeg jo tage det med.

Derudover er jeg kommet alvorligt i tænkeboks omkring min fremtid på det danske arbejdsmarked. Jeg er så småt begyndt at kigge på jobmuligheder, hvilket i særdeleshed er en jungle. Hvor vil jeg hen? I den offentlige sektor? Private firma? Kæmpe koncern? Lille selskab? Tilbage til universitet som underviser? Hvad dælen vil jeg egentlig?

Det hjalp ikke at IT-Universitetet i Kbh. havde slået nye Ph.d. stillinger op også under computerspil som jo er noget af det jeg rigtig godt kunne tænke mig. Det betyder så bare at jeg skal have skrevet en ansøgning inden midten af april, hvilket i sig selv godt kan lade sig gøre. Men normalt skal man gerne referere til alt muligt sejt teori man har tænkt sig at bruge, og her er så nok det nærmeste jeg kommer en akilleshæl. Jeg har jo rent faktisk været ude af det videnskabelige game i mere en 3 år (damn), og der er jo sikkert kommet et læs af smarte bøger og kanon litteratur siden da, jeg bare ikke er ajour med. Og kan jeg overhovedet huske noget af det teori jeg har læst i det hele taget? Der er ingen tvivl om at jeg skal trække mig selv noget voldsomt i hårrødderne og starte fra noget der ligner scratch.

Det er da et forsøg værd.

Men er det det jeg vil?

2 kommentarer:

milroesen sagde ...

Jeg hepper på den der ph.d. (altså også bare fordi det er lidt sejt med ph.d'er) Det der arbejdsmarked har en temlig hårdhændet influinza lige nu, så ledige jobs er der ikke mange af:)

Unknown sagde ...

PH.D helt sikkert...
du er som selvskrevet til det. Kig i dine gamle projekter se om du kan finde nogle af de gamle teorier der. og så spørg vores gamle Ruddi. Jeg er da heller ikke i tvivl om at du må skrive "ekstern konsulent hos Deadline games" på dit CV. Da du faktisk har hjulpet dem med diverse.